忍者とマインドフルネスについて学ぶ会〜感想①〜

M様

 

英語学習歴:義務教育と大学の英語学科での学習のみ。留学経験はなく、ホテル勤務で初めて英語で会話をした。現在はマンションコンシェルジュ。松姫とは2015年に企業研修で知り合い、その後も個人レッスンをときどき受けて下さっている。

資格: TOEIC700点、英検2級

My Impression of Ninja Lesson
I really enjoyed The Ninja Academy.
The most impressive word was Mizukagami. Lately I am always wondering how I can keep my mind calm to do my work smoothly. So I think that Mizukagami is the ideal mind condition. When I get nervous, I will try to make ”In” with my hands! It would help me keep my mind calm.
Another impressive point was the great service Mr. Sagami showed us. I don’t know wheather ”service” is the correct word to express his lesson. But his explanation attracted me and the comfortable atmosphere made me relaxed.
I did know Ninja, but I didn’t know about Ninja completely. Ninja history, Ninja weapons and Ninja mind. Everything was new for me and attractive.

忍者について学ぶ会の感想ー時代アカデミーでの講習、とても楽しかったです。一番印象に残った言葉は「水鏡」です。最近仕事で「どうしたら自分の気持ちを平穏に保ち、業務を円滑に進められるだろう」ということを考えることが多いのですが、 「水鏡」という精神状態はとても理想的な状態だと思いました。ピリピリしたときには手で印を作ってみます!そうすればきっと落ち着けるはず。もう一つ印象に残ったのは、相模さんの「サービス精神」です。「サービス」という言葉が適切であるかどうかわからないのですが、説明の仕方がとても魅力的だと思いましたし、心地よい雰囲気を作ってくださったおかげでリラックスして講習を受けることができました。「忍者」という言葉は知っていました。でも「忍者とは」ということについては何も知らなかったんだと思います。歴史、道具、精神。すべてが新しく、魅力的でした。

M様、ありがとうございます!他の方の感想も楽しみにしています。自分が感じたことは自分にしか語れないですからね!